Internetová reklama

Internetová reklama je jedním z nástrojů internetového marketingu a dle studií asociace IAB Europe tento druh reklamy v Evropě zaznamenal v posledním roce největší růst ze všech druhů médií.

Výhody internetové reklamy jsou nepopiratelné. Hlavní výhodou je ta, že obvykle vyjde levněji, než reklama v tisku, či v rádiu apod.

Mezi dalšími výhodami můžeme uvést:

1.  Zacílení na konkrétní skupinu zákazníků

Inzerce na internetu je velice flexibilní. Můžete oslovit široké spektrum zákazníků, nebo reklamu mířit na úzkou skupinu lidí dle bydliště, věku nebo zájmů zákazníka. Navíc je možno reklamu nechat zobrazit pouze ve vybrané dny a čas.

2. Vždy aktuální a přesné výsledky

Obrovskou výhodou internetové reklamy je ta, že máte k dispozici vždy aktuální a přesné výsledky. To zahrnuje četnost a zdroj prokliku. Díky tomu můžete efektivněji reklamu nasměrovat a profitovat.

3. Oslovení potencionálních zájemců o Vaše služby

Reklama se zobrazí v případě, že potencionální zákazník na internetu vyhledává služby, které souvisí se službami nabízenými Vámi. Díky tomu se zvyšuje šance, že klient nabídku opravdu využije, protože právě o takové služby má v okamžik zájem.

Nic však není dokonalé, a i zde nalezneme pár úskalí.

1. Omezený prostor

Reklama se obvykle musí vejít do předem určených prostor. Pro představu například pruh pod hlavním menu zpravodajského portálu, či v postraním panelu. Existují však také případy, kdy je možno využít prostor v pozadí layoutu stránky.

2. Blokace reklam

Zkušenější uživatelé vědí, jak reklamu blokovat a proto se pro tuto vybranou skupinu reklamy nezobrazí.

3. Zkušenost

Lidé jsou naučeni, že na internetu se často objeví i reklama klamavá a proto se vyvarují klikání na reklamy na webu. Proto je důležité, aby Vaše reklama byla profesionální a vystupovala důvěryhodně.

Můžeme rozlišovat tyto základní formy internetové reklamy:

1. Bannerová reklama

Klasická forma bannerové reklamy. Do této kategorie nespadají pouze samotné bannery, ale také ilayer apod.

2. Textová reklama

Placené, či neplacené odkazy. Výskyt těchto odkazů můžeme zaznamenat u výsledků vyhledávačů, v diskuzních fórech atd.

3. Intextová reklama

Reklama, která se nachází přímo v textu zobrazované stránky. Obvykle je cílena na konkrétní slovo, či výraz, který je oproti zbytku zvýrazněn. Obvykle se jedná o dvojité podtržení a v momentě najetí myši se zobrazí banner, animace, video či text.