Bannery

Bannery dnes nalézají velké uplatnění na webových stránkách a můžeme je pozorovat v různých podobách. Od základních statických obrázků, po gifové animace až k flashovým animacím, které dokáží s uživateli dynamicky pracovat. Jedná se především o reakci myši na pohyb s následným spuštěním zvuku či videa.

Banner je nejrozšířenější formou inzerce na internetu, na to je třeba pamatovat, protože základem úspěšného banneru je to, aby se od zbytku odlišil a zaujal. Většině bannerů toto chybí a využívají pouze superlativů nejlepší, nejlevnější apod.

Banner by proto měl být jednoduchý a cílený, mělo by z něj být návštěvníkovi jasné, co je nabízeno a neobsahovat změť barev, obrázků a nápisů.

Dalším důležitým bodem je si uvědomit, o co nám při použití banneru vůbec jde. Můžeme bannery dělit dle toho, zdali chcete zvýšit povědomí o Vašich stránkách, nebo se Vám jedná o počet přístupů na web? Je lepší zvolit jeden banner s větší četností, nebo vytvořit více různých bannerů?

Nakonec je třeba zvážit umístění banneru a to, jakou skupinu zákazníků chceme oslovit. Existují weby s úzkou skupinou návštěvníků a také portály, které navštěvuje široké spektrum lidí.

Symbolika a asociace

Při návrhu banneru je vhodné využít symbolu a asociace. Jeden jednoduchý tvar jako srdce, kapka apod. mnohdy řeknou více než několik slov. Díky tomu jste schopni omezit počet informací, které musí návštěvník vnímat, čímž se banner stane pochopitelnějším a uživatelé vůči němu budou vstřícnější.

PPI vs. PPC

Rozlišujeme dva obchodní modely bannerové inzerce, a to PPI (Pay Per Impression) a PPC (Pay Per Click). V případě PPI platíme za každé jednotlivé zobrazení banneru, avšak v případě PPC nás zajímá pouze to, zdali uživatel na banner klikl. V případě PPC je tedy důležité správné umístění, aby nedocházelo k nerelevantním návštěvám, které by okamžitě navýšily rozpočet naší reklamní kampaně. Je tedy vhodné, aby byl banner nějakým způsobem spjat se stránkou na které se zobrazuje, abychom takovým přístupům co nejvíce zabránili.